Meditatie de Craciun

O meditatie de gandit si actionat

 « Ce folos, fratilor, daca cineva zice ca are credinta, iar fapte nu are? Oare credinta poate sa-l mantuiasca?…Arata-mi credinta ta, fara fapte, si eu iti voi arata, din faptele mele, credinta mea”. ( 1 Ioan 2: 14; 18 ) Sa nu uitam, in bucuriile noastre duhovnicesti, pe cei in suferinta si in incercari.Parintele Gh. Calciu

Meditaţie de Crăciun

Arhimandrit Gregory

 

In 1994, doi Americani au răspuns invitaţiei Departamentului de Educaţie din Rusia să predea morala (bazată pe Biblie) în şcolile publice. Au fost rugaţi să predea în închisori, în întreprinderi industriale, la pompieri şi într’un orfelinat mare în care erau circa o sută de băieţi şi fete abandonaţi, bătuţi şi lăsaţi în grija unui program condus de guvern. Ei povestesc următoarea povestioară cu propriile lor vorbe:

 

Era aproape de sărbătoarea Crăciunului lui 1994, timp potrivit pentru orfani să audă pentru prima oară tradiţionala povestire de Crăciun.

 

Le-am vorbit despe Sfânta Maria şi Iosif cum au ajuns în Betleem şi cum nu au găsit nici o cameră la hanul din oraş şi s’au dus la un staul unde pruncul Iisus S’a nåscut şi a fost pus într’o iesle. Pe tot timpul povestirii, copii şi educatorii orfelinatului au stat nemişcaţi ascultând.

 

Unii copii stăteau pe marginea scaunului străduindu-se să nu piardă nici un cuvânt. După terminarea povestirii, am dat fiecărui copil trei bucăţi de carton să facă o iesle oricât de primitivă. Fiecare copil a mai primit şi o bucatå de hârtie patratå tåiatå din nişte şerveţele galbene pe care le adusesem cu mine. In tot oraşul nu se putea gasi nici un fel de hârtie coloratå.

 

Urmând instrucţiunile noastre, copii au sfâşiat foaia de hârtie şi au pus aceste fâşii în iesle drept paie. Câteva påtråţele de stofå dintr’o pijama a unei doamne americane pe care o azvârlise la gunoi la plecare din Rusia au fost folosite drept scutece pentru Prunc. O påpuşå ca un copil a fost decupatå de pe foile colorate aduse de noi din Statele Unite. Orfanii erau foarte ocupaţi cu asamblarea ieslei, în timp ce eu må plimbam printre ei så våd dacå nu aveau nevoie de ajutor. Toate erau bune, pânå ce am ajuns la masa lui Mişa, care era un copil cam de şase ani şi tocmai îşi terminase treaba. Uitându-må la ieslea lui am tresårit våzând doi copii în ea.

 

<Imediat am chemat traducåtorul så-l întrebe pe Mişa de ce erau doi copii în iesle. Mişa şi-a pus mâinile la piept şi a început så ne recite istoria naşterii lui Iisus cu multå seriozitate şi acurateţå. Acest copil, care tocmai auzise pentru prima data povestirea biblicå de Cråciun, ne-a relatat foarte corect tot ceea ce auzise de la noi, pânå la momentul în care Fecioara Maria a pus pruncul în iesle. De aici încolo, Mişa a început så adauge de la el, fabricând un sfârşit propriu al povestirii.

El spuse :

Atunci, Fecioara Maria a pus pruncul în iesle. Iisus S’a uitat la mine şi m’a întrebat daca am o caså în care så dorm. I-am spus cå nu am mama, nu am tatå şi nici caså în care så stau. Atunci Iisus mi-a spus cå pot sta cu El. Eu înså i-am råspuns cå nu pot sta cu El pentru cå nu pot så-I dau nici un dar, aşa cum i-au dat cei ce au venit la El. Eu înså doream foarte mult så stau cu Iisus în iesle, şi m’am gândit cå I-aş putea ţine de cald, ceea ce ar fi putut fi un dar plåcut pentru El. Si L-am întrebat: «Dacå ţi-aş ţine de cald, ar fi un dar bun pentru Tine?»

Si Iisus mi-a råspuns: «Dacå Imi ţii de cald, åsta este cel mai mare dar pe care mi-l poate face cineva.» Atunci m’am culcat în iesle lângå El şi Iisus m’a privit şi mi-a spus cå pot sta pentru totdeauna cu El.

Când Mişa şi-a terminat povestea, avea ochii plini de lacrimi care-i curgeau pe obraji. Si-a acoperit faţa cu palmele, şi-a pus capul pe masa şi a tot hohotit de plâns, sguduindu-şi umerii. Micul orfan gåsise, în sfârşit, pe cineva care îi promitea cå nu-l va påråsi niciodatå şi care nu-l va chinui, cineva la care el ar fi putut sta pentru totdeauna.

Ca şi Mişa, am înţeles şi eu cå nu poţi avea în viaţå ot ce ai dori, dar cå ai ceea ce, relamente, conteazå pentru tine.

 Bucuraţi-vå, rugaţi-vă neîncetat, daţi slavă lui Dumnezeu pentru toate, pentru că aceasta este voia Lui, în Iisus Hristos Domnul. Amin.

Lasă un comentariu